Cute Black Flying Butterfly




Asha Hername

Aku happppyyyyy sangat hari ne sebab iPod aku dah baik ! Alhamdulillah . iPod ne aku dapat masa tingkatan 2 sebab dapat number 1 dalam kelas . Bapa yang belikan iPod ne . Sedar x sedar 4 tahun lebih sudah iPod ne dengan aku . So before this iPod ne x dapat main lagu . IDK what's the problem sampai nak nangis . Takut iPod ne rosak . 

So aku survey lah internet - Youtube Mr Google and etc . Nak cari solution kepada masalah aku ne . Kat youtube jumpa macam mana nak keringkan iPod y dah basah . Jadi aku try lah cara ne . Keringkan iPod guna hairdryer dan masukkan ke dalam beras selama satu malam . Esok pagi cek iPod still x dapat main lagu . 

Then pegi page Apple . Akhirnya dapat solution . Aku kena update software dalam iPod tu sebab iPod tu dah lama . Aku download iPod Reset Utility Setup .iRUS ne boleh berfungsi hanya d Windows 2000 dan Windows XP sahaja . Aku bersyukurlah sebab komputer di bilik tu guna Windows XP . The only computer in my house that is using Windows XP . Laptop yang lain Windows Vista , Windows 7 dan Windows 8 . Peninglah kalau x da Wndows XP tu . So sudah install iRUS aku pun RESET lah iPod aku pegi Main Factory . After a few minutes :- Done ! Dan akhirnya I can use my iPod again :D 


rupa dia x berapa nak cantik macam dulu , maklum lah barang lama


Syukurlah iPod tu x rosak . Kecil-kecil iPod tu bukan murah, lagi-lagi hadiah daripada bapa. Orang kata hadiah itu lebih bermakna daripada yang lain . Haaaaa tu aku setuju . Hadiah yang dah rosak tapi bila beli baru lain fiil nya kan . So just that for today I guess .


Thanks for reading guys ! Assalamualaikum :) 




Secret. ♥





BFF
PMR 8A
SPM 10A
4.00 Flet
Doktor Gigi
Handphone Baru
Laptop Sendiri
Mr. Right


asha | blog editor
nicole | designer's blog
nicole | designer's blogskins
mymostloved | basecode
sagacity | inspiration
tumblr | pattern